Details van de melding

Mogelijke verstoring Ruckus Waas netwerken

Incident
CLOSED
WIFI-netwerken die gebruik maken van RADIUS
  • Netwerkbeheer

Laatste bericht

De werkzaamheden zijn succesvol afgerond.

Alle access points zijn succesvol herstart en geüpdate naar de laatste firmware. Er zijn geen problemen meer geconstateerd.

Wij wensen jullie heel veel succes en plezier bij de ‘heropening’ van de basisscholen aanstaande maandag.
Kijk voor tips ook op: https://www.heutink-ict.nl/onderwijs-in-coronatijd

Geplaatst op: 

Geschiedenis

Na afronding van de eerste batch hebben wij geconstateerd dat het gefaseerd herstarten en updaten van de acces points meer tijd in beslag neemt dan oorspronkelijk verwacht.

De doorlooptijd is nog steeds gelijk, namelijk ca. 15 minuten per omgeving.

Wel zien wij het als noodzaak om het tijdslot waarin de acces points worden herstart uit te breiden naar 11:30 - 19:00 uur zodat er ruim voldoende tijd is om alle omgevingen preventief langs te lopen.

In de periode van 11:30 - 19:00 uur worden de acces points op school automatisch herstart en voorzien van de laatste updates. Dit proces duurt ongeveer 15 minuten en in die periode kunt u mogelijk een beperkte WIFI verbinding ervaren.

Geplaatst op: 

Naar aanleiding van regulier onderhoud is gebleken dat enkele acces points de laatste configuratie-update niet succesvol hebben overgenomen.
Dit doet zich niet bij alle acces points en alle omgevingen voor, maar kan mogelijk resulteren in problemen op het WIFI netwerk van uw school.

Een herstart van het acces point is de oplossing voor deze problemen.

Om met zekerheid te stellen dat uw WIFI optimaal functioneert, worden in de periode tussen 11:30 en 14:00 alle accespoints gefaseerd en geautomatiseerd herstart. Dit voeren wij op afstand uit en er is vanuit u geen verdere actie vereist.
Tijdens deze herstart wordt automatisch ook de meest recente firmware van het apparaat geïnstalleerd.

De herstartprocedure duurt circa 10-15 minuten.

Als gevolg hiervan kunt u tussen 11:30 en 14:00 voor een periode van circa 10-15 minuten een verminderde WIFI performance op uw school ervaren.

Zodra de herstart is afgerond voeren wij verdere controles uit en houden wij u op de hoogte via dit kanaal.

Geplaatst op: 

Op dit moment is er een verstoring met Ruckus WaaS die mogelijk ook uw netwerk raakt.

Bij wifi netwerken die gebruik maken van RADIUS (zoals bijvoorbeeld Eduroam en het deklas.nu-wifi netwerk) kunt u mogelijk problemen ervaren met het aanmelden op het wifi netwerk.

Wij hebben dit in onderzoek en houden u via dit bericht op de hoogte.