Details van de melding

Inlogassistent kan mogelijk niet gestart worden op Windows (Intune) apparaten

Incident
CLOSED
Windows werkplekken die via Intune beheerd worden
  • Apparaatbeheer
  • MOO Startportaal

Laatste bericht

Na uitgebreide monitoring kunnen we concluderen dat de storing definitief is verholpen. Deze melding is bij deze gesloten.

Geplaatst op: 

Geschiedenis

Na afstemming met Microsoft is een oplossing gerealiseerd voor de werking van de Inlogassistent op de binnen Intune beheerde devices.

Deze oplossing is reeds in een update live gezet. De update zal automatisch en zonder tussenkomst van de gebruiker worden geïnstalleerd op de systemen. Na de installatie kunt u als voorheen weer gebruik maken van de Inlogassistent.

Indien het device de afgelopen dagen niet gebruikt of niet ingeschakeld is geweest, kan het enige tijd duren voordat de update wordt opgehaald.

Wij houden de distributie van de update de komende dagen in de gaten en houden u via dit kanaal op de hoogte van de voortgang.

Geplaatst op: 

Als gevolg van een door Microsoft uitgebrachte Windows Update (KB5001330) kunt u mogelijk problemen ervaren met het starten en gebruiken van de Inlogassistent op Windows apparaten die via Intune beheerd worden.

Na het opstarten verschijnt mogelijk de melding “Deze pagina kan momenteel niet worden geopend”.
Dit probleem doet zich enkel voor op apparaten waar eerdergenoemde update geïnstalleerd is.

Wij zijn met Microsoft in contact over de oplossing voor dit probleem.

Als workaround zijn er twee mogelijkheden:


1.
U kunt het gebruik van de inlogassistent (tijdelijk) omzeilen door in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Om het reguliere inlogvenster te openen klikt u in het opstartscherm op het “sleuteltje”.
Voor meer informatie en screenshots, kunt u het volgende artikel raadplegen:

https://help.apparaatbeheer.heutink-ict.nl/article/464-inloggen-zonder-inlogassistent


2.
Voor gebruikers die normaal inloggen met een plaatjeslogin, kan het voorkomen dat het reguliere wachtwoord onbekend is en workaround 1 niet mogelijk is.
Als alternatief is het (tijdelijk) mogelijk om een Gast-account te activeren. Bij het inlogscherm kan de gebruiker dan op het gast icoon klikken. Aansluitend wordt het systeem automatisch ingelogd, zal MOO worden geopend en kan de gebruiker binnen MOO alsnog met de inlogassistent inloggen.
De voor- en nadelen zijn afhankelijk van uw schoolspecifieke situatie en indien u dit wenst te activeren, dan nemen we dit graag persoonlijk met u door.
Wij willen u vragen om dan telefonisch contact met onze servicedesk op te nemen.

We houden u via dit kanaal op de hoogte van de voortgang en verdere informatie.