Details van de melding

Ontbrekende tegels in MOO

Incident
CLOSED
Gebruikers van MOO Startportaal
  • MOO Startportaal

Laatste bericht

De storing is opgelost. Alle tegels zijn weer beschikbaar.

Geplaatst op: 

Geschiedenis

Er is zicht op een oplossing. Na afstemming met Basispoort is de oorzaak achterhaald en er wordt direct een oplossing doorgevoerd. De licenties worden aansluitend direct gesynchroniseerd naar MOO.

We verwachten dat deze synchronisatie omstreeks 14:00 uur is opgelost.

BELANGRIJK:
Het kan zijn dat er dubbele tegels ontstaan. Dit is tijdelijk ontstaan en zal zich na de aanstaande avond-synchronisatie vanzelf oplossen (lees: eventuele dubbele tegels zijn morgen vanzelf verdwenen).

Geplaatst op: 

Voor leerlingen is de volgende workaround beschikbaar (wij realiseren ons dat dit enige moeite kost, maar via deze weg kan de software wel benaderd worden):

1. Log in MOO in met het Leerlingaccount;

2.Open een willekeurige Basispoort-tegel (indien beschikbaar). Na het aanklikken van de tegel opent de software zich.

3. Door in de adresbalk van de nu geopende software (2) het adres aan te passen naar www.basispoort.nl, komt de leerling op de hoofdpagina van Basispoort inclusief alle aanwezige software.

4. De leerling is nu bij Basispoort ingelogd met zijn eigen account en kan de gewenste tegel aanklikken waarna de software zal openen.

Wij realiseren ons dat dit extra werk vraagt van de leerkracht. Wij werken er hard aan om dit probleem z.s.m. te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.

Geplaatst op: 

Op dit moment is er een verstoring in de communicatie tussen Basispoort en MOO waardoor toegekende licenties niet altijd doorkomen. Hierdoor kunnen willekeurige tegels ontbreken op het Startportaal.

Wij zijn in contact met Basispoort en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Een workaround is het rechtstreeks benaderen van de software via www.basispoort.nl (dit werkt enkel voor medewerker-accounts).

Geplaatst op: 

Op dit moment is er een verstoring in de communicatie tussen Basispoort en MOO waardoor toegekende licenties niet altijd doorkomen. Hierdoor kunnen willekeurige tegels ontbreken op het Startportaal.

Wij zijn in contact met Basispoort en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Een workaround is het rechtstreeks benaderen van de software via www.basispoort.nl (dit werkt enkel voor medewerker-accounts).